Tirsdag 3/8 DAGENS AVIS 1. Aargang 1954 Nr. 1 H Ø J B J E R G M I D D A G S B L A D __________________________________________________________ Redaktører: J.E. Stefffensen, A. Ipsen. Pris 5. øre Væbnernes store Øvelse I Eftermiddag Kl. 15.- starter Væbnernes store Øvelse. Den kommer til at strække sig over næsten eet Døgn, og i den Tid vil hele Hindsholm blive hjemsøgt af kække Væbnere, der vover Liv og Lemmer i Kampen for at finde den grønne Gravkam- merbille. Dette lille Udyr har i lang Tid hjemsøgt Egnen, men nu er det besluttet, at alt skal sættes ind paa at udrydde det. Det bliver ikke Smaating, de raske Væb- nere skal ud for. Først og fremmest maa nævnes, at de kommer til at overnatte i Bivuak, men derudover vil de blive udsat for at præstere et stort personligt Mod, og kun de, der har den fornødne Udholdenhed, kan vente at hjemføre Sejrens Pris. Det bliver spændende at se, hvem der kommer hjem som Vinder af denne Øvelse. Dygtig trætte har Øvelseslederne lovet at Deltagerne skal blive. ---------------------- Piltenes Øvelse Heldigvis slipper Lejren af med den Bande af Væbnere, som siden Lejrens Start har pint og plaget de stakkels Pilte. Piltenes Leder har straks grebet Lejligheden og foranstalter en meget morsom Konkurrence, mens Væbnerne er væk. Hvad Legen gaar ud paa, kan ikke røbes før i sidste øjeblik. Man ved jo aldrig, hvad de mod- bydelige Væbnere kan finde paa at genere Piltene med. ---------------------- Interview med Kredsføreren. Vor højt elskede Kredsfører har midt i den travle Lejr paa Højbjerg tilstaaet en kort Samtale. Samtalen fandt Sted i de hyggelig Lokaler paa første Sal, hvor vi fin- der Kredsføreren liggende udmattet paa Sengen med en stor Cigar i Munden. Han byder os Velkommen med sit charmerende Tandpastasmil, der blotter alle hans forlorne Guldtænder i et iøvrigt velformet Plastikgebis. Efter at have budt os en Whiskysjus begynder Samtalen. "Det er en udmærket Whi- skysjus, Hr:.Kredsf." "Ja, den er mægtig". "Denne Lejr er vel den bedste, De har været med. paa?" "Ja, den er mægtig". "Og Maden?" "Ja, den er mægtig". "Men hvad mener De om Støjen paa Sovesalen?" "Ja, Den er mægtig" "De har jo mange Førere med her paa Lejren; man lægger ganske særlig mærke til Palle Hildebrandt". "Ja, han er mægtig". Dette sidste har vi i hvert Fald sluttet os kraftigt til, og efter at have skyllet endnu en Whiskysjus ned gennem Halsen forlader vi vaklende Kreds- føreren beriget efter denne meget aandfulde Samtale. Forældrebesøg i Gaar Aftes Mange Forældre benyttede lejligheden til paa Gæstedagen at aflægge Lejren et Besøg for at kontrollere, at Førerne nu ikke mishandlede deres dreng. Blandt de Gæster, der aflagde Lejren Besøg, bemærkede man særligt Bent Oles Forældre, der grundigt undersøgte, om hans Negle og Øren var renset og rene. Til alt Held var der ikke noget udsætte paa ham, men Tante Tove havde ogsaa tilbragt en travl Eftermiddag,.og ved Hjælp af Skurebørste og ATA Kraftskurepulver var det lykkedes hende at faa Bent Ole til at se rigtig hæderlig ud. Forældrene medbragte flere Tons Slikkerier, og dette bevirkede, at Lejrchefen overhovedet ikke fik Søvn i øjnene i Nat. Natten igennem lød der nemlig ,ikke alene den sædvanlige Snorken fra Sovesalen, men ogsaa en nydelig Smasken fra de Munde, der nedsvælgede Lækkerierne. Iøvrigt fik Aftenen et festligt og fornøjeligt Forløb, ikke mindst takket været Frede Madsens glimrende Optræden, Han kan jo altid klare det, naar det kniber. ---------------------- DEN SORTE HAAND HUSERER I Nat har en Bande lovløse Forbrydere forstyrret Lejrfreden. Køkkenet har været Genstand for et Indbrud, og tydelige Spor viser Mistædernes Ugerninger. Da Tanterne i Morges rent undtagelsesvis friske og Veloplagte ankom til køk- kenet, var de raadne Tomater, man havde tiltænkt de stakkels Drenge, anbragt Hulter til Bulter rundt om i Køkkenet, ligesom de ormstukne Gulerødder var spredt for alle Vinde, og mugne Franskbrødskiver laa spredt overalt. Tanterne har, ganske bestemte Mistanker, blandt andet er vor højt elskede Kredsfører og Højbjerg Middagsblads Redaktørere i Kikkerten. De har naturligvis bedyret deres Uskyld, og de var i Stand til at dokumentere, at de overhovedet intet ken- der til Ugerningen. Enhver, der kender dem, vil da ogsaa straks kunde se, at de umuligt kan have udført en saadan modbydelig Ting som at genere Tanterne. Snarere drejer det sig om Harry Laursen og det Slæng, der fylkes om det af ham udgivne Smuddsblad. Højbjerg Middagsblad vil til Stadighed holde Læserne underrettet om Resultaterne af den Undersøgelse, som Kriminalpolitiet nu fore- tager i Sagen oooooooooooooo VANDGANG I dag til Formidag var lo raske Drenge i Vandet. Det vil alt saa sige, at Vand- skrækkernes Fagforeningen har faaet ny stor Tilgang i Medlemstallet. Heraf er en meget stor Part Tanter. Aarsagen til, at der ikke var flere Deltagere til Bad- ning, kan maaske ogsaa skyldes, at den i øvrigt vel tilrettelagte Eventyrøvelse blev en meget stor Vandgang. I hvert Fald var alle Deltagerne gennemblødte til Skindet, da de efter endt Øvelse ankom til Lejren. Køkkenet var i Nat Tørre- stue, og alt det vaade Tøj blev tørt i Nattens Løb. Brdr. Greig. P.S. Vore 2 Medarbejdere var ogsaa blandt de modige, der var i vandet. 888888888888888 FOSKA er kommet til Lejren. Det er tydeligt at høre, at Erling Andersen nu er ankommet til, Lejren, og at det gaar helt godt med hans Hoved, tyder denne Samtale, som han førte med Ernst i Gaar paa. Ernst sagde: "Vandski er ved at blive en populær Sport." Hertil bemærkede Erling: " - Ja, tiltrods for, at det. maa være meget vandski1igt.." ---------------------- ANNONCE TABT. Jeg har nu ogsaa tabt mit Hjerte. Den som jeg har tabt det til, bedes henvende sig til mig straks efter Lejrbaalets Afslutning. H. Hansen ---------------------- Hvilken forskel er der paa en Hund, der sover og Linie 1? ??????? Linie l er en Sporvogn, men en Hund, der sover, er ikke sporvaagen. ---------------------- Betro Dem til Frk. Hansen. Da jeg skal være Vagthavende i Morgen og synes, at der er en overordentlig Larm paa Sovesalen, beder jeg Dem fortælle mig, hvad jeg skal gøre for at faa Ro. Den Vagthavende. Kære Vagthavende. Jeg maa skuffe Dem. Der er kun en Udvej. Send Drengene hjem, men iøvrigt har De helt misforstaaet Deres Opgave. Drengene skal netop have Lov til at lave saa meget Spektakel, at de forstyrrer Førerne hele Natten igennem. Husk paa, Førerne forstyrrer Drengene hele Dagen. Ikke? Frk. Hansen Spøgelset paa Borgslot (Forsat Roman) Resume: B. paa B. var ikke i Tvivl om, at det betød,at de: Spøgelser,der huserede paa det gamle Slot nu ville tage en frygtelig Hævn over ham. De slæbende Skridt fortsætte i næste Nummer. |